Testa dig själv



På NT.se har man testat alla kommunalråden i Norrköping med 26 frågor för att se vilket parti man står närmast. Inte särskilt förvånande hamnade de rödgröna partierna i toppen när jag sedan själv gjorde testet.

Mycket överaskande var dock att Vänsterpartiet hamnade högst upp med 72,1 %, jag som alltid envisas med att förklara hur långt ifrån vänstern jag står och att jag nog hellre skulle rösta moderat än vänster. Trots det hamnade Moderaterna i botten och allra mest förvånande (och kanske lite skrämmande) får jag erkänna är SD.s plats på 20 %. Det är mer än vad tre av allianspartierna fick.

Senare kan man även testa vilket block man skulle tillhöra. Där var det ingen tvekan om saken...
Klicka här för att testa själv



Kommentarer
Postat av: Johan Ulvenlöv

Hej!



Ville bara välkommna er till Netrootsnätverket. Det är roligt att även gröna bloggare samlas. Hör av er om det är något :-)

2010-04-22 @ 18:13:48
URL: http://www.s-buzz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0