Dokumentärerna TV aldrig visade

Jag sitter väldigt ofta och klickar runt på olika hemsidor, bloggar och diverse forum. Mitt senaste fynd på internet är hemsidan sprword.com.

Sprword (Spread the word) publicerar tidningsartiklar, videoklipp och länkar till hemsidor, tanken är att Sprword ska fungera som en motpol till den massmedia som finns idag. "Let the truth be heard, keep spreading the word"

Efter att ha klickat runt lite på hemsidan hittade jag anledningen till att jag tipsar om sidan, dokumentär-arkivet!
Flera hundra dokumentärer som väldigt sällan visas på TV och som här finns att se helt gratis. Några av de mer välkända dokumentärerna som finns är bla. Sicko, Home och Supersize me

Själv tänkte jag avnjuta lördagskvällen framför Food Inc som handlar om livsmedelsindustrin och om hur företagen sätter vinst framför konsumenternas hälsa. Ska försöka komma ihåg att recenssera och tipsa om den om den är bra.

När jag ändå tipsar om filmer tänkte jag passa på att visa Greenpeace senaste reklamfilm som både är riktigt snygg och tänkvärd!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0