Förstör inte det här nu. Det är på riktigt!




Jag känner mig både uppgiven, ledsen och maktlös. Men samtidigt känner jag mig förbannad, taggad och hoppfull!

Att vara miljöpartist är inte som att engagera sig i vilket parti som helst. Det har det aldrig varit, inte för mig iallafall. Att vara miljöpartist är att verkligen vilja, och att känna ett otroligt starkt driv över att vi människor måste gör nånting åt klimatförändringarna. Nu!

Bland Ullared-serier, Idol-auditions och lögnaktiga politiker snöar vi ofta in oss i töntgrejer och fattar inte vad det är vi håller på med egentligen

Vad som gör mig så uppgiven och arg, är alla de politiker som gör allt som står i deras makt för att motarbeta det faktum att klimatförändringarna är på fullaste allvar. Därför blir man så himla förstörd, när man själv verkligen brinner för någonting så kopiöst mycket, samtidigt som andra ständigt försöker avfärda ens idéer i jakten på att plocka enkla populistiska poänger från folket.

Samtidigt känner jag mig sjukt peppad och motiverad att agera! Jag vet att vi blir fler som förstår, och som kämpar varenda vaken timme för att vi i Sverige ska rösta fram de där modiga och engagerade makthavarna som är precis vad vi behöver nu.

Låt ingen förstöra den här chansen för oss nu. Det här är på riktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0