Lycka till SD



I senaste mätningen av Skop finns härliga siffror. Inte bara det att de Rödgröna drar ifrån tydligt från Alliansblocket eller att Miljöpartiet är uppe i 10,9 % och det ser ut som att vi kommer göra ett fantastiskt val.

Nej, dessutom har Sverigedemokraterna rasat markant från procent där man började diskutera huruvida de skulle komma in i riksdagen eller inte, till nu pluttiga 2,9 %

SD har länge gnällt över att de utesluts och att de inte får föra fram sin politik. Jag tror de har begått deras största miss i och med att de varit ute och t.ex. debatterat. Varje gång jag hör SD prata blir jag mer och mer fundersam, tycker de ens själva att de har några vettiga argument?

Jag är så glad över att vara Miljöpartist och att helt ärligt kunna säga att vi aldrig under några omständigheter kommer samarbeta med främlingsfientliga partier. Och att sedan stolt kunna titta på våra 10,9 %. Och sedan titta på SD:s 2,9 %.

Och när jag då ser mätningen från Skop känner jag bara lycka till SD, ni kommer få kämpa er blodiga och jag tror inte att det leder någonstans. 2,9 %, lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0